Літературне читання. Світ чарівних казок.


Тема. Світ чарівних казок.
Мета: формувати в учнів поняття про чарівні казки; розвивати пам’ять, кмітливість,  виховувати любов до книг, бережне ставлення до них; вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою; сприяти осмисленню того, що в житті постійно присутні добро і зло; виховувати активну життєву позицію щодо зла й несправедливості. 
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Розчитування. Читання складової таблиці (інд. картки)
2. Вправи на вимову звуків
— Відтворіть свист вітру: сссссс.
— Передайте голосом шум моря: шшшшш.
— Продемонструйте дзижчання комах: дззззззз.
— Продемонструйте свист вітру, шум моря і дзижчання комах послідовно і швидко. 3. Вправа на розвиток дихання
— Заплющте очі, уявіть, що ви — біля кущ а троянди, вдихніть повітря, затримайте його і повільно видихайте (повторити двічі).
4. Робота над скоромовкою
Тигренятко з тигром-татом
Тренувалися стрибати.
5. Робота над чистомовкою
Кошеня навкруг дивана
Ходить рано-рано-рано.
Сонні очі продира:
- Де нора-нора-нора?
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
(діти з ООП розповідають за ілюстрацією казку)
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Відомий український педагог Василь Сухомлинський (слайд) уважав: «Казка — животворне джерело дитячого мислення. Завдяки казці дитина пізнає світ не тільки розумом, а й серцем. Казки, прочитані у дитячому віці, назавжди відкладають у серці зернятка людяності, з яких складається совість».
— Ви, напевно, теж помітили, що казки змушують нас замислитися над проблемою реального життя — вибором друзів, поведінки, правильного рішення. До таких роздумів спонукають нас казки, де герої проявляють хвалькуватість, нечесність, хитрування, пихатість, підлість — ось риси вдачі казкових персонажів, які викликають у нас осуд, іноді навіть і сміх. Сьогодні ми поговоримо про чарівні казки.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Читання тексту «Чарівні казки»
— Що поєднується у чарівних казках?
— З чого вони розпочинаються?
— Які «чарівні помічники» зазвичай допомагають героєві?
Фізкультхвилинка
2. Розповідь учителя
— Казка вчить сміливості, доброти і всіх інших людських чеснот, але робить це без повчань: просто показує, що може статися, якщо людина поводиться погано, не по совісті. У чарівній казці ми ніби спілкуємося з істотами, яких не зустрінеш у житті (слайди): Кощієм Безсмертним, Бабою Ягою, багатоголовим Змієм, велетнями, чаклунами-карликами. Тут — і небачені звірі: Олень-Золоті роги, Свинка Золота щетина, Сивка-бурка, Жар-птиця. Нерідко до рук людини потрапляють чарівні предмети: клубочок, гаманець-самотряс, скатертина-самобранка, кийок-самобийка. У такій казці все можливо!
3. Гра «Упізнай казку» (слайди)
(інд. картки-пазли з ілюстраціями від казок)
• Стали її брати, бачать — у неї ніжка зламана. Вони взяли її, принесли додому, зробили їй гніздечко, обклали його пір’їнками, посадили в нього качечку, а самі знову по гриби пішли. («Кривенька качечка»)
 А лисичка наскидала рибки з воза, а са¬ма зіскочила та й ласує.
(«Лисичка-сестричка і вовк-панібрат») 
В одного чоловіка був кіт, старий такий, що вже не здужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв і вивіз у ліс. Покинув його, а сам поїхав додому.Сидить кіт, коли це підходить до нього Лисичка. («Пан Коцький»)
Жили собі дід та баба. Поїхав дід на ярмарок та й купив собі козу. («Коза-Дереза»)
• Як вийде на Дніпро мочити кожі (бо вій кожум’яка), то не одну несе, а дванадцять разом, і як набрякнуть вони водою у Дніпрі, то я візьму та й учеплюсь за них, чи витягне-то він їх? А йому байдуже: як поцупить, то й мене з ними трохи на берег не витягне. От того чоловіка тільки мені й страшно. («Кирило Кожум’яка»)
4. Гра «Чарівний мішечок» (діткам з ООП допомогаю відгадувати)
Діти по черзі витягують предмети із мішечка, називають цей предмет і в якій казочці він зустрічається. (В мішечку шість –вісім предметів. . яйце, ключ, тарілка, солома, пір’я, черевичок, рукавиця.)
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Пароль»
— Продовжте речення.
• Усне народне оповідання про вигадані, а часом і фантастичні події, що сприймаються як реальні, — це... (казка).
• Казка має своєрідну побудову: вона складається із... (зачину, основної частини, кінцівки).
• За змістом казки поділяються на такі види... (про тварин і чарівні).
• Казки, у яких звичне поєднується з неймовірним, фантастичним, є... (чарівними). — Що завжди перемагає у казках? (Добро, справедливість)
— Як ви гадаєте, до якого виду казок належить казка «Кривенька качечка»? (До чарівних)
— Чого казка вчить людину? (Кращих людських чеснот.)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати ілюстрацію до своєї улюбленої чарівної казки.

Немає коментарів:

Дописати коментар